00 00 00 00 kontakt@teach.dk

Opgaver

Skolechefer og -konsulenter, praksis og læring

Skolechefer og -konsulenter fra tre kommuner arbejder i et lærende fællesskab, for at omsætte abstrakt strategi til konkret praksis. Det er fantastisk at se hvad forvaltningerne udretter både sammen og hver for sig, når de arbejder systematisk, konkret og lærende; en proces vi i TEACH har fornøjelsen af at facilitere.

29. august 2017

Opgaver

Vi kan slet ikke få armene ned!

Vi har i skoleåret 2016-2017 rammesat og varetaget et praksisudviklingsforløb for ledere og læringsvejledere i Ikast-Brande kommune. Fokus har her været på realiseringen af de professionelles arbejde med den fælles vision; læring for alle. Og vi er pt. i gang med at følge processerne helt til dørs. Det gør vi ved at sikre, at ledere og læringsvejledere ikke blot planlægger strategi og proces, men faktisk gennemfører denne strategi i egen praksis. Helt konkret følger vi processerne helt til dørs igennem virtuelle konferenceforløb. Her deltager vi direkte i konkrete vejledningsforløb ude på skolerne, og følger og understøtter processerne mellem ledere, læringsvejledere og lærerteams. Og vi har lige pt. svært ved at få armene ned over det vi ser.

13. maj 2017

Opgaver

Praksisudvikling for dagtilbudsledere i hele Skive Kommune

På dagtilbudsområdet i Skive Kommune, er lederne fuldt optaget af at være lærende og ledende på samme tid, i en undersøgende praksis. I TEACH arbejder vi allerede sammen med lederne på hele skoleområdet om deres læring af og i praksis i Skive Kommune, og glæder os rigtig meget til arbejdet i kommende år er udvidet til dagtilbudsområdet.

11. maj 2017

Opgaver

De rykker i Ringkøbing-Skjerns skolevæsen

Vi har nu opstart på Spor E, tre nye hold af i alt 110 lærere og pædagoger, som er samlet om fokus på praksis- og læringsudvikling. I Ringkøbing-Skjern Kommune runder vi dermed over 520 engagerede lærere og pædagoger, som har været på praksisudviklingsforløb med fokus på didaktik og praksisudvikling. Forløbet strækker sig over to måneder for hvert hold, fire intensive dage i alt, og så arbejde med praksis i tiden mellem sessionerne de fire dage.

4. april 2017

Insider

Videokonferencer til support

Vores videokonferencerum er blevet udvidet, og bliver ivrigt brugt til support og vejledning direkte til lærerteams (PLF), ledere og andre. Derved når vi mange flere med meget større effekt, fremfor at bruge tiden i trafikken – til stor fordel for alle.

17. marts 2017

Opgaver

Læringsgrundlag til hele Viborg Kommune

Vi arbejder sammen med ledelsen på børn- og ungeområdet (skole og dagtilbud) i Viborg Kommune, om deres læringsgrundlag. I den forbindelse har vi lavet manuskriptet og derefter gået i studiet for at optage lyden til en tegnet fortælling. Det er nu ude hos hele børne- og ungeområdet i kommunen.

27. januar 2017

Kommentar

Er det super, at være super?

”Karakterer har bremset min faglige udvikling”, sagde superstudenten Andreas Esbjørnsen i sommers. Kan det virkelig være rigtigt?

Læs mere her

18. september 2016

Kontakt os